Vägledning

Säker betalning med Klarna/Payson/Swish - Trygg handel - Frakt från 19 kr - Ring för vägledning 0650-322 12 

Köp- och leveransvillkor

Försäljning kan ej ske till omyndig eller beställare under 18 år. Priserna på Smartlarms hemsida uppdateras i realtid och visas inklusive moms alternativt exklusive moms. Smartlarm äger rätt att ändra offererade priser på hemsida och övriga publikationer utan föregående avisering. Mellan Smartlarm och kund gäller avtalat pris om inget annat särskilt överenskommits. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Leveransvillkor

Hållbara leveranser är viktigt för vår miljö. Rätt produkter levererade till dig som kund minskar returkostnader och minskar transporter på våra vägar. Varorna skickas inom 1 - 2 dagar. Normal leveranstid är 2–5 arbetsdagar. För produkter som finns på fjärrlager kan det ta några dagar längre. Skräddarsydda lösningar som är kundkonfigurerade levereras enligt överenskommelse. 

Minsta ordervärde är 200 kr. 

Vi skickar beställningar inom Sverige med DHL och WGR Frakt. För privatpersoner skickas beställningar till ditt närmaste utlämningsställe. För företag till företagets leveransadress eller till närmaste utlämningsställe. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån, brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna. 

Fraktkostnad

Fraktfritt vid order över 1 900 kr. Fraktkostnad vid order under 1900 kr är från 19 kr - 59 kr. Fraktkostnaden debiteras efter den faktiska vikten och storlek för godset - detta sker automatiskt i kundvagnen/kassan. Gäller för privatpersoner och företag inom Sverige.

Transportskada - reklamation

Upptäcker du skador på gods, när du tar emot det, skall du omedelbart skadeanmäla detta till utlämningsstället eller transportör. 

Om något gått fel behöver en reklamation upprättas. Det görs till support@wikinggruppen.se baserat på informationen nedan (Skicka även en kopia på reklamationen till support@smartlarm.se)

Viktig information vid upprättande av reklamation:

Sändningsnummer:10 siffror
När uppmärksammades skadan?Syntes den direkt vid mottagandet av sändningen eller senare?
Emballering:Hur var godset emballerat, skador på emballaget.
Värdet på godset:Det skadade godset i oskadat skick.
Möjliga reparations-kostnader:

Om godset går att reparera, kostnad?

Detaljerad skadebeskrivning:Hur yttrar sig skadan, omfattning o.s.v
Digitala foton:

Som visar skadan på gods och emballage får gärna bifogas då detta kan påskynda handläggningen av ärendet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ångerrätt

Smartlarm följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Du betalar själv returfrakten. Du kan välja att skicka in din retur med egen vald transportör eller så får du en retursedel utskickad av oss. (Är det något som är fel på varan ska du istället göra en reklamationSe stycke "Transsportskada - Reklamation” ovan).

Om vi skickar ut en retursedel debiterar vi dig kostnaden för returen och beloppet kommer dras ifrån köpbeloppet som vid godkänd retur ska återbetalas till dig. Kostnaden för returfrakt som debiteras är från 100 kr inkl. moms. Högre kostnad kan förekomma vid skrymmande paket. Vi kommer meddela dig vad beloppet för returfrakten blir innan vi skickar ut eventuell retursedel. 

Väljer du att skicka in din retur med egen transportör så är det viktigt att du skickar försändelsen som ett ’Företagspaket’ och inte till ombud. Vi har ingen möjlighet att hämta paket som levereras till ombud vilket innebär att dessa kommer gå i retur till dig som avsändare igen. Observera att det är du som avsändare av paketet som ansvarar för att försändelsen kommer fram i gott skick

Du har inte ångerrätt om:

Tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, priset är beroende av finansmarknadens svängningar, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering. Ångerrätten gäller ej vid specialbeställda eller skräddarsydda varor.

Du är skyldig att hålla varan och originalförpackning i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda varan, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan eller förpackning skadas eller kommer bort förlorar du ångerrätten. Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig.

Hur du gör en retur till oss - steg för steg

  • Kontakta oss via support@smartlarm.se inom de 14 dagarna från att du mottagit din beställning. Meddela att du vill göra en retur och uppge ditt ordernummer och skicket på varan. Invänta svar och skicka inte något i retur innan du fått någon återkoppling från oss.

  • Vi återkommer med en returkostnad för din försändelse som kommer debiteras enligt ovan om du väljer att skicka tillbaka med paketet med vårt eget fraktalternativ. Som standard använder vi ”DHL Service Point Retur” och kostnaden för returfrakt som debiteras är från 100 kr inkl. moms. Högre kostnad kan förekomma vid skrymmande paket. Du har även möjlighet att välja ett eget fraktsätt. Observera att vi som ovan nämnt enbart tar emot returer med företagspaket och har ej möjlighet att hämta ut hos ombud.
  • När du fått en retursedel från oss eller annan transportör så emballerar du varan väl. Klistra sedan på etiketten väl synligt och lämna in försändelsen till ditt ombud.
  • När vi tagit emot din retur så kontrollerar vi skicket och att allt du meddelat att skicka tillbaka finns med medföljande tillbehör, förpackningar osv.

    Godkänner vi skicket och varan är komplett gör vi en återbetalning. Om du valt att göra returen genom oss så kommer returkostnaden dras ifrån det belopp som ska betalas tillbaka till dig.

Vad händer om vi inte godkänner din retur? 

Om vi inte godkänner skicket, att varan ej är komplett eller skadad eller att originalförpackning saknas eller är skadad kontaktar vi dig och meddelar det. Vi meddelarar då om hur vida vi gör ett prisavdrag eller om vi nekar returen helt beroende på orsak och omfattning.

Nekar vi returen så skickas varan tillbaka till dig igen. Vi förbehåller oss då rätten att debitera denna extra fraktkostnad. Vi kan också kassera varan kostnadsfritt vid överenskommelse.

Vid nekad retur kommer returkostnaden debiteras kunden.

 

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt

 

Fakturering för tjänsten MiniFinder GO

Fakturering för tjänsten MiniFinder GO sker, om inget annat överenskoms, i efterskott per kvartal för kunder med färre än 3 stycken abonnemang och varje månad för användare med 3 stycken abonnemang eller fler. Förfrågningar av fakturering månadsvis, kvartalsvis, halvårsvis eller årsvis kan accepteras beroende på produkt, volym och omfattning.

Efter bindningstidens slut övergår abonnemanget till löpande tillsvidareavtal med 30 dagars uppsägningstid om inget annat överenskoms.

Uppsägning av abonnemang accepteras endast skriftligt per e-post till ekonomi@minifinder.se eller vanlig post till MiniFinder Sweden AB, Honnörsgatan 8, 352 36 Växjö, Sweden. 

 

Betalningsalternativ

- Payson

Betalning med Payson. Betalning sker enkelt och tryggt med Payson. Du behöver inte ha ett konto hos Payson sedan tidigare för att kunna betala. Slutför köpet direkt med VISA, MasterCard samt de svenska bankerna Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken och Sparbanken Syd. Du kan också välja att betala i efterhand på faktura eller att delbetala över 3-24 månader. Payson håller höga säkerhetskrav och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik. Flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet sedan 2004. Läs mer här: www.payson.se

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

- Klarna Delbetalning

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10 000 kr med Klarna Konto 12 månaders delbetalning. Delbetalningsbelopp är 919 kr per månad. Uppläggningsavgiften 149 kr. Administrativ avgift 29 kr/månaden. Årsräntan är 9,49 %. Effektiv ränta på 19,09 %. Sammanlagda belopp att betala 11 019 kr. Total kostnad för krediten 1 019 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid och att antalet delbetalningar är 12 stycken. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
 

Använd räknesnurran på Klarna för att veta vad månadskostnaden blir: Klicka här.

Allmänna villkor i detalj hittar du här

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här

 

Personuppgiftshantering

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

Genom att använda Klarna Faktura godkänner du vår användning av dina personuppgifter i enlighet med Klarnas dataskyddspolicy, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området.

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Kemikalieskatt 

Den 1 juli 2017 införs en kemikalieskatt i Sverige som innebär att vissa elektronikvaror som innehåller flamskyddsmedel kommer att påföras en punktskatt. Syftet är att minska förekomst, spridning och exponering av flamskyddsmedel.

Skatten beräknas på varornas vikt exklusive emballage och är 8 kronor per kilo för vitvaror och 120 kronor per kilo för övrig elektronik. Skatten begränsas till maximalt 320 kronor per vara. Skatten är inkluderad i priser på produkterna.

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter
Vägledning
Handla
Information
Moms visas: